کاهش وزن پس از شروع برنامه کم کربوهیدرات، به رهایی یک مرد از دیابت نوع 2 منجر شد

14 ژوئیه 2021 - پیروی از رژیم کم کربوهیدرات باعث شد که یک مرد مبتلا به دیابت نوع 2 از مصرف داروهای قند خود بی نیاز شود، و سطح قند خون و حتی فشار خون او کاهش یابد.

قبل از تشخیص دیابت، او احساس ناخوشی می کرد و نگرانی او ابتلا به سرطان بود. وقتی دیابت نوع 2 برای آلن تشخیص داده شد، پزشک برای کنترل قند خون برای او متفورمین تجویز نمود و گرچه قند خون او کاهش یافت، اما هنوز در حد طبیعی نبود.

قبل از شروع برنامه کم کربوهیدرات در مارس 2015، میزانHbA1c آلن 10.4 درصد(90 میلی مول در مول) بود. پس از پیوستن به این برنامه، در اکتبر 2016 ، میزانHbA1c  او به 6.7 درصد(50 میلی مول در مول) و در اکتبر 2017 به 5.4 درصد(36 میلی مول در مول) کاهش یافت و تا الان در همین سطح باقی مانده است، این بدان معناست که او می تواند مصرف داروی خود را متوقف کند- او قبلا 2000 میلی گرم متفورمین در روز مصرف می کرد. همچنین وزن او از 133 کیلوگرم به کمتر از 101 کیلوگرم کاهش یافت.

رژیم غذایی آلن اکنون شامل مقادیر زیادی سالاد، ماست یونانی پرچرب و سبزیجات کباب شده است و همسرش نیز پس از پیوستن به آلن و کاهش مصرف کربوهیدرات های روزانه، وزن خود را کاهش داد.

آلن اکنون در حال پخش این پیام در سراسر جهان است، می گوید: وقتی خواهرم از نیوزیلند آمد، او و شوهرش نیز رژیم خود را تغییر دادند. وقتی من و همسرم دوباره آنها را در تایلند ملاقات کردیم، نمی توانستیم باور کنیم که چقدر وزن کم کرده اند.

آلن می گوید که سعی می کند از کربوهیدرات ها دوری کند زیرا او دریافته است که خوردن مقدار کمی کربوهیدرات بیش از دستورالعمل رژیم غذایی اش، برای او دشوار است.

 وی گفت: از وقتی رژیم کم کربوهیدرات گرفته ام، مقاومت در برابر هوس خوردن غذاهای شیرین برایم بسیار ساده تر شده است. دیدن این نتایج عالی باعث ایجاد انگیزه برای من می شود ، بعلاوه اگر چند روز وقت داشته باشم که کربوهیدرات بیشتری بخورم، احساس خوبی نمی کنم، زیرا به من یادآوری می کند که وقتی رژیم نداشتم چقدر احساسی ناخوشی می کردم.من فکر می کنم با پیروی از این رژیم از میزان موثر بودن آن تعجب خواهید کرد، وقتی کاهش وزن و نتایج عالی خود را مشاهده کنید.

 برای اطلاع از برنامه ی کم کربوهیدرات و شرکت در آن به https://www.lowcarbprogram.com/ مراجعه کنید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jul/the-weight-just-fell-off-man-with-type-2-diabetes-comes-off-medication-after-starting-low-carb-diet.html